tanke.

den enda människan jag kan räkna med till 110 % är mig själv, jag är den enda människan jag kan garantera är den enda människan som finns vid min sida imorgon, dagen efter , om 10 år, jag är den enda som finns i mitt eget liv, jag har min familj , jag har mina vänner, vem av dem kan jag garantera att finnas i mitt liv ? mamma , pappa , min syster, NEJ! allt kan hända, jag kan dö imorgon, jag kan bli på körd av en buss.Men om vi tänker såhär, jag lever i 10 år till, vem kan jag garantera att finnas vid min sida ? visst, jag har en mamma , pappa , syster , mormor , moster , mobror , osv.. Men den enda jag kan garantera finnas vid min sida är jag själv. Jag ska ingenstans, jag kommer alltid finnas här, det är jag som bor i den här kroppen, jag för mig själv. jag bestämmer vad jag ska göra , det är jag ! ingen annan äger mig. det här är min kropp, det här är vad jag har. Det här är mina förutsättningar. Ta bort alla mina saker, vad har jag för förutsättnignar ? - mig själv.
vem bör jag älska mest av alla i hela världen ? vem  ? jo mig själv. nej , inte min mamma , min mamm agav mig mitt liv, hon födde mig, men min mamma kan försvinna ur mitt liv såhär snabbt. Det kan inte jag.
när jag tänker något, är det jag som gör de. När jag gör något , är det jag som gör det. Ingen annan. Det skrämmer mig, att veta att det finns människor som tycker så illa om sig själva, att dem väljer att skada sig själva.Hur dem kan sitta med sin arm framför sig, & skära sig. asså, dethär är jag, om jag skulle ha min arm, och en annans arm bredvid, och jag skulle skära i den andras arm, kan jag riskera att åka i fängelse i kanske 10 år, men om jag skär i min egen, så händer ingenting, nae, det är ingenting att bry sig om. SKÄR PÅ, KÖTTA BARA, CUTTA PÅ, DE GÖR INGET, ta lite på benet med. omjag slår en annan människa är det ett brott, men slår jag mig själv, så är det ingenting, det gör inget. jag kan riskera att skada mig själv, mer än någon annan, ae, då är det inget. Jag tycker det är ett brott, att skada sig själv! Om man nu skulle få skada sig själv, varför i helvete skulle man inte få skada någon annan ? Det är självklart, iallafall för mig , att man har såna känslor för dig själv, dett kan låta fett ego, folk kan tycka jag är skum , men är jag skum för jag tycker om mig själv ? och respecterar mig själv för den jag är , och för jag aldrig skulle skada mig själv, nu menar jag inte att jag ska skada någon annan. Men den sista människan jag skulle sätta en kniv i , är ju mig själv! Jag bestämmer vad jag ska göra, när jag ska göra de, hur jag ska göra de,. Jag kanske vill köpa en ny kamera , eller kameratillbehör, men jag kan inte för jag har inte råd. Då är det mitt ''ansvar'' att göra så jag kan spara ihop pengar så jag kan köpa dessa prylarna. DU kan inte säga till MIG '' du kan inte göra de '' '' du för inte göra de '' osv. men jo , det kan jag, men där emot, JAG kan säga till mig själv '' det där kan du inte göra '' '' du får inte göra de '' . Men jag kan göra de om jag vill!


Kommentarer
Postat av: sanna

bra skrivet ! ;pp

2012-06-20 @ 11:42:48

KOMMENTARER:

Namn:
Kom ihåg mig?♥

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback